
The ITIL Foundation Course is the gateway to the world of best practice: better services, happier customers, effective processes.
sehr viele Praxisbeispiele, 30 Jahre IT Erfahrung bewährt sich! Vielen Dank!
informativ, unterhaltsam
super Praxisbeispiele
sehr gute Erklärungen & Praxisbezug, guter Präsentationsstil
sehr gute Erklärungen & Praxisrelevanz, sicher bei Nachfragen & Details
Guter Überblick in kurzer Zeit
Super Trainerin! Sehr kompetent!
super präsentiert und verständlich! jede Frage wurde geklärt!
sehr verständlich präsentiert, gute und hilfreiche Praxisbeispiele
Erwartungen voll erfüllt, einfach und gut erklärt, alles nachvollziehbar, Praxisnah!
hilfreich fürs Verständnis der Zusammenhänge und Abläufe
sehr professionell, sehr gut rübergebracht, perfekt auf Fragen eingegangen
Ich möchte mich nochmals für die tolle Betreuung während der anstrengenden 3 Tage des Seminars bei Euch bedanken. Es war wirklich sehr nett und eine tolle Atmosphäre.
sehr gute Erklärungen, sehr informativ, sehr gute Trainerin
Wir geben euch die Bestnoten! Ich möchte mich nochmal für die tolle Aufbereitung des Kurses, die Erklärungen, die Unterstützung und nicht zuletzt auch die Versorgung mit Kaffee, Nachspeisen, etc. bedanken. Wir waren wirklich gerne bei euch!
gutes Wissen und viel Geduld
Das Seminar fördert das Verständnis und gibt Struktur über das bereits gelebte. Den doch sehr trockenen, theoretischen Stoff gut mit Praxisbeispielen beschrieben und das ganze noch humorvoll und sympathisch – unbedingt weiter so!
sehr kurzweilig trotz “trockenem” Thema – tlw. sehr unterhaltsam. Es wurde versucht alle Fragen zu beantworten, somit 99 von 100 Punkten. Alles bestens, würde ich nichts daran ändern wollen.
Das Seminar empfehle ich allen, die mit dieser Thematik zu tun haben.
hohe Fachkompetenz, praktische Erfahrung
Sehr gute Präsentation der Inhalte mit ausgezeichneten Parallelen zur Praxis! Sehr gutes Timing, und tiefe ITIL-Kenntnisse. Perfekte Beantwortung sämtlicher Fragen. Sehr guter Überblick!
sehr lebendig + kurzweilig, gut erklärt.
wirklich ausgereifte Seminarinhalte – wirklich guter ( = kompetenter & flexibler) Trainer
Das Seminar empfehle ich jeder Abteilung – gestreutes Knowhow im Unternehmen (für gemeinsames Verständnis)
sehr gute Kenntnisse – gut vermittelt. Schöne Flipcharts. Gut auf Fragen eingegangen. Den vielen Input gut mit Praxis-Beispielen bearbeitet.
Die Themen wurden sehr gut vorgetragen! War keine Minute fad 🙂
Inhalte wurden sehr praxisorientiert vermittelt
sehr praxisbezogen, kompetent
merkbar fundiertes Wissen, sehr kompetent
The ITIL processes and concepts are proven in practice. For a long time now, ITIL has been the mother tongue of people in IT service management. The ITIL Foundation Certificate is your entry ticket to the ITSM world.
Speaking of the same : Apparently everybody talks “ITIL”. It’s not that hard to learn.
Understand Service Management : The ITIL service life cycle shows you the way to service and customer orientation.
From strategy to operation : With the Service Portfolio and the Service Catalogs you will build the foundation for succeeding as a service provider.
Make value visible : IT Service Management pays off for customers and for service providers – and that’s verifiable.
Understanding the components : How are processes, roles, functions, and assets related?
Adopt and adapt : Take yourself out of 2500 pages of ITIL literature what you really need. We support you with practical examples.
Think about the future : ITIL contains the philosophy of continuous improvement.
From practice, for your practice : We show you the results of companies that have successfully applied ITIL Best Practices.
Prove your knowledge : After the final exam you will receive the worldwide recognized “ITIL Foundation” certificate.
Agenda
Important service management terms
What ITIL is and what it is not
The service life cycle is the foundation for services that bring value to customers
The processes of service strategy: How does a service provider define a service portfolio, how are business cases calculated and what is the best practice for cost accounting and controlling?
The creation of contracts (SLA) and service catalogs in the service design phase
Designing processes, necessary to provide sufficient availability, capacity, IT security and IT service continuity services.
Service Transition Processes for dealing with changes: Change management, Release and Deployment Management, a proper CMDB and best practice processes for Build, Test and Knowledge Management. Stable services should be transferred to operation.
Service Operation: IT Operations needs to be fast and sustainable at the same time. The processes Incident-, Problem-, Request Fullfillment- and Event-Management are helpful.
The organization of IT Operations Management: why the service desk and operations control organizational functions are still important in the 21st century.
Improvement of processes and services – goals, key figures, methods
The role of technology: How to select and implement tools for IT service management?
With repetition questions after every lesson and a mock exam you will be optimally prepared for the certification exam.
Your trainers

Veronika Rutkowski
Trainer für ITIL, DevOps and mind4service courses
Her varied experience as a trainer and consultant makes out the “plus” of courses led by Veronica.

Reinhard Volz
Trainer for all ITIL and DevOps courses
His many years of experience as a consultant and trainer provide loads of practical examples in the courses.

Richard Friedl
Trainer for all courses
Contributor to the ITIL Best Practices. Mastermind for all ITSM partner courses. Inventor of mind4service.

maybe you?
Trainer wanted
We hold out for qualified employees permanently. Send us your application!

Passengers
Typical participants in an ITIL Foundation course are: service and support staff, IT executives, IT consultants, system administrators, ITSM managers, service managers, change managers, release managers, service level managers, process managers, service desk leaders, and IT auditors.
After passing the exam you will receive the certificate “ITIL Foundation”. The certificate is worth 2 points for achieving the “ITIL Expert” certificate.
Easy to reach!
Our address is Engerthstraße 90 in 1200 Vienna. If you arrive by public transport, get off at the stop “Handelskai” (subway or train). Our office is a 2 minutes walk away.
If you arrive by car, take the exit “Brigittenauer Brücke” on the A22, Donauuferautobahn. You can park for free up to 3 hours in the Millennium Tower, from the 4th hour charges apply.
Please note that the 20th district of Vienna is a short-term parking zone, charges apply.
ITSM PARTNER GmbH WIEN
1200 Wien, Engerthstraße 90, phone: 069918889922, email: office@itsmpartner.at
Closed society?
You would like to have several employees of your company get certified? Or have an entire department trained (even without a certificate). Or give your employees or a department an overview of a topic? All our courses are also possible in-house – at your site our in our rooms, with or without an exam session. We will send you an individual offer.