ITIL Foundation Kurs

The ITIL Foundation Course is the gateway to the world of best practice: better services, happier customers, effective processes.

Stempel Termingarantie bei ITSM Partner

sehr viele Praxisbeispiele, 30 Jahre IT Erfahrung bewährt sich! Vielen Dank!

Stefan F., Oktober 2017

informativ, unterhaltsam

Roland H., Oktober 2017

super Praxisbeispiele

1 Teilnehmer/in, Oktober 2017

sehr gute Erklärungen & Praxisbezug, guter Präsentationsstil

Mario A., Oktober 2017

sehr gute Erklärungen & Praxisrelevanz, sicher bei Nachfragen & Details

Christian R., Oktober 2017

Guter Überblick in kurzer Zeit

Michael P., Oktober 2017

Super Trainerin! Sehr kompetent!

Andreas W., September 2017

super präsentiert und verständlich! jede Frage wurde geklärt!

1 Teilnehmer/in, September 2017

sehr verständlich präsentiert, gute und hilfreiche Praxisbeispiele

Ana D., August 2017

Erwartungen voll erfüllt, einfach und gut erklärt, alles nachvollziehbar, Praxisnah!

1 Teilnehmer/in, Mai 2017

hilfreich fürs Verständnis der Zusammenhänge und Abläufe

1 Teilnehmer/in, März 2017

sehr professionell, sehr gut rübergebracht, perfekt auf Fragen eingegangen

Andreas K., November 2016

Ich möchte mich nochmals für die tolle Betreuung während der anstrengenden 3 Tage des Seminars bei Euch bedanken. Es war wirklich sehr nett und eine tolle Atmosphäre.

Nici K., 2016

sehr gute Erklärungen, sehr informativ, sehr gute Trainerin

Alexander H., September 2016

Wir geben euch die Bestnoten! Ich möchte mich nochmal für die tolle Aufbereitung des Kurses, die Erklärungen, die Unterstützung und nicht zuletzt auch die Versorgung mit Kaffee, Nachspeisen, etc. bedanken. Wir waren wirklich gerne bei euch!

Michaela W., 2016

gutes Wissen und viel Geduld

1 Teilnehmer/in, September 2016

Das Seminar fördert das Verständnis und gibt Struktur über das bereits gelebte. Den doch sehr trockenen, theoretischen Stoff gut mit Praxisbeispielen beschrieben und das ganze noch humorvoll und sympathisch – unbedingt weiter so!

Johannes B., 2014

sehr kurzweilig trotz „trockenem“ Thema – tlw. sehr unterhaltsam. Es wurde versucht alle Fragen zu beantworten, somit 99 von 100 Punkten. Alles bestens, würde ich nichts daran ändern wollen.

Dominik D., 2014

Das Seminar empfehle ich allen, die mit dieser Thematik zu tun haben.

Harry S., 2014

hohe Fachkompetenz, praktische Erfahrung

1 Teilnehmer/in, 2014

Sehr gute Präsentation der Inhalte mit ausgezeichneten Parallelen zur Praxis! Sehr gutes Timing, und tiefe ITIL-Kenntnisse. Perfekte Beantwortung sämtlicher Fragen. Sehr guter Überblick!

1 Teilnehmer/in, 2013

sehr lebendig + kurzweilig, gut erklärt.

1 Teilnehmer/in, 2013

wirklich ausgereifte Seminarinhalte – wirklich guter ( = kompetenter & flexibler) Trainer

1 Teilnehmer/in, 2013

Das Seminar empfehle ich jeder Abteilung – gestreutes Knowhow im Unternehmen (für gemeinsames Verständnis)

1 Teilnehmer/in, 2013

sehr gute Kenntnisse – gut vermittelt. Schöne Flipcharts. Gut auf Fragen eingegangen. Den vielen Input gut mit Praxis-Beispielen bearbeitet.

Jennifer D., 2012

Die Themen wurden sehr gut vorgetragen! War keine Minute fad 🙂

Daniel Z., 2012

Inhalte wurden sehr praxisorientiert vermittelt

Hannes L., 2011

sehr praxisbezogen, kompetent

1 Teilnehmer/in, 2011

merkbar fundiertes Wissen, sehr kompetent

Patrick W., 2011

The ITIL processes and concepts are proven in practice. For a long time now, ITIL has been the mother tongue of people in IT service management. The ITIL Foundation Certificate is your entry ticket to the ITSM world.

  • Speaking of the same : Apparently everybody talks „ITIL“. It’s not that hard to learn.

  • Understand Service Management : The ITIL service life cycle shows you the way to service and customer orientation.

  • From strategy to operation : With the Service Portfolio and the Service Catalogs you will build the foundation for succeeding as a service provider.

  • Make value visible : IT Service Management pays off for customers and for service providers – and that’s verifiable.

  • Understanding the components : How are processes, roles, functions, and assets related?

  • Adopt and adapt : Take yourself out of 2500 pages of ITIL literature what you really need. We support you with practical examples.

  • Think about the future : ITIL contains the philosophy of continuous improvement.

  • From practice, for your practice : We show you the results of companies that have successfully applied ITIL Best Practices.

  • Prove your knowledge : After the final exam you will receive the worldwide recognized „ITIL Foundation“ certificate.

Agenda

  • Important service management terms

  • What ITIL is and what it is not

  • The service life cycle is the foundation for services that bring value to customers

  • The processes of service strategy: How does a service provider define a service portfolio, how are business cases calculated and what is the best practice for cost accounting and controlling?

  • The creation of contracts (SLA) and service catalogs in the service design phase

  • Designing processes, necessary to provide sufficient availability, capacity, IT security and IT service continuity services.

  • Service Transition Processes for dealing with changes: Change management, Release and Deployment Management, a proper CMDB and best practice processes for Build, Test and Knowledge Management. Stable services should be transferred to operation.

  • Service Operation: IT Operations needs to be fast and sustainable at the same time. The processes Incident-, Problem-, Request Fullfillment- and Event-Management are helpful.

  • The organization of IT Operations Management: why the service desk and operations control organizational functions are still important in the 21st century.

  • Improvement of processes and services – goals, key figures, methods

  • The role of technology: How to select and implement tools for IT service management?

  • With repetition questions after every lesson and a mock exam you will be optimally prepared for the certification exam.

Your trainers

Veronika Rutkowski ITSM Partner

Veronika Rutkowski

Trainer für ITIL, DevOps and mind4service courses

Her varied experience as a trainer and consultant makes out the „plus“ of courses led by Veronica.

Reinhard Volz ITSM Partner

Reinhard Volz

Trainer for all ITIL and DevOps courses

His many years of experience as a consultant and trainer provide loads of practical examples in the courses.

Richard Friedl ITSM Partner

Richard Friedl

Trainer for all courses

Contributor to the ITIL Best Practices. Mastermind for all ITSM partner courses. Inventor of mind4service.

maybe you?

Trainer wanted

We hold out for qualified employees permanently. Send us your application!

Ruderboote als Sinnbild für die Grundlagen in der ITIL Foundation bei ITSM Partner

Passengers

Typical participants in an ITIL Foundation course are: service and support staff, IT executives, IT consultants, system administrators, ITSM managers, service managers, change managers, release managers, service level managers, process managers, service desk leaders, and IT auditors.

After passing the exam you will receive the certificate „ITIL Foundation“. The certificate is worth 2 points for achieving the „ITIL Expert“ certificate.

Easy to reach!

Our address is Engerthstraße 90 in 1200 Vienna. If you arrive by public transport, get off at the stop „Handelskai“ (subway or train). Our office is a 2 minutes walk away.

If you arrive by car, take the exit „Brigittenauer Brücke“ on the A22, Donauuferautobahn. You can park for free up to 3 hours in the Millennium Tower, from the 4th hour charges apply.

Please note that the 20th district of Vienna is a short-term parking zone, charges apply.

ITSM PARTNER GmbH WIEN

1200 Wien, Engerthstraße 90, phone: 069918889922, email: office@itsmpartner.at
Ansicht von ankernden Segelbooten in einem kleinen Hafen als Sinnbild für eine geschlossene Gesellschaft = Inhouse Kurs bei ITSM Partner

Closed society?

You would like to have several employees of your company get certified? Or have an entire department trained (even without a certificate). Or give your employees or a department an overview of a topic? All our courses are also possible in-house – at your site our in our rooms, with or without an exam session. We will send you an individual offer.

have a look at the ITSM Partner office:

dates and prices for  ITIL Foundation

Maybe also interesting for you

Customers who booked an ITIL Foundation course were also interested in:

Icon Logo mind4service Foundation Kurs bei ITSM Partner
Icon DevOps Grundlagen Foundation Kurs
Icon Logo COBIT5 Foundation Kurs bei ITSM Partner